Πώς αντιμετωπίζεις έναν αθλητή που βαριέται;

-

Πίσω από κάθε προσπάθεια ενός αθλητή βρίσκεται και ο προπονητής που τον συνοδεύει στον δύσκολο κόσμο του πρωταθλητισμού. Οι παρακάτω προτροπές προς τον προπονητή μπορούν να είναι υλοποιήσιμες στο ανάλογο εργασιακό περιβάλλον το οποίο θα πρέπει να εγγυάται την φυσική προστασία και ψυχολογική σταθερότητα του αθλητικού και προπονητικού δυναμικού.
  • Κοίτα τον εαυτό σου στον καθρέπτη! Αν αυτό που βλέπεις είναι ένας άυπνος προπονητής, εξαντλημένος από το να κάνει δύο δουλειές πλήρους ωραρίου και παράλληλα να διευθύνει ένα γυμναστήριο και να προσπαθεί να χειριστεί το άγχος της αντιμετώπισης των προπονητών, των γονιών και των αθλητών, τότε, αυτό είναι που βλέπει και ο αθλητής σου.
    Αν πάλι είσαι ενθουσιασμένος, θα πάρει λίγη από την ενέργειά σου.
  • Η επανάληψη της κάθε άσκησης και του κάθε προγράμματος, θα πρέπει να γίνεται με διαφορετική έμφαση, όπως για παράδειγμα, εστιάζοντας στη κατακόρυφο στους ασύμμετρους ζυγούς, στην αύξηση του ύψους ενός σάλτου, στο κόλλημα της προσγείωσης, στην εκφραστικότητα, τη χάρη και την κομψότητα κατά τη χορογραφία στις ασκήσεις εδάφους. Υπάρχουν τόσα πολλά στοιχεία  για να επιλέξεις και ποικίλοι τρόποι να κάνεις κάθε πρόγραμμα ενδιαφέρον, ενώ παράλληλα το βελτιώνεις.
  • Δημιούργησε μία καθαρότερη προοπτική για το μέλλον του παιδιού στο άθλημα και τους στόχους στο πίσω και το μπροστινό μέρος του μυαλό του. Γιατί το κάνει όλο αυτό;
  • Επανεκτίμησε τις μεθόδους σου, οι οποίες μπορεί να παρουσιάζουν υπερβολικά πολλές ομοιότητες και όχι αρκετές εκπλήξεις, ποικιλία κι ενθουσιασμό. Ίσως να δουλεύεις πολύ μηχανικά και να δίνεις υπερβολική έμφαση στις επαναλήψεις και τις προασκήσεις. Εστίασε στην πρόοδο και όδευε προς τη σωστή γενική κατεύθυνση.
  • Δημιούργησε συναγωνισμό κάθε μέρα, όλη μέρα. Ο συναγωνισμός δημιουργεί ενθουσιασμό και κάνει τους αθλητές να δώσουν το 100%
  • Προκάλεσέ τους! Δώσε καθημερινές προκλήσεις και ίσως πρόσφερε μια ενθάρρυνση του τύπου «Αν κάνεις αυτό το κατακόρυφο, θα κάνω κι εγώ ένα»
  • Προπόνησέ τους αθλητές με περισσότερη συναισθηματική ένταση έτσι ώστε εκείνοι να προπονηθούν με περισσότερη σωματική ένταση.
  • Μη νομίζεις ότι τα κίνητρα, η αφοσίωση και η αποφασιστικότητα δε μπορούν να εμφυτευθούν στους αθλητές.
    Είναι δουλειά σου να προπονήσεις και να παρακινήσεις, όχι απλά να δεχθείς ότι ένα οχτάχρονο βαριέται αυτή της στιγμή.
  • Βεβαιώσου ότι προοδεύει κάθε μέρα και κατά προτίμηση ότι κάθε μέρα μαθαίνει μία καινούρια άσκηση σε κάποιο όργανο. Η εκμάθηση νέων ασκήσεων είναι αυτό που χαροποιεί τους αθλητές περισσότερο απ’ όλα και στις μικρότερες ηλικίες υπάρχουν τόσα πολλά που μπορεί να μάθει.
Μετάφαση επιμέλεια κειμένου για το gymnast.gr: Χριστίνα Φιλιππάκη

Share this article

Recent posts

Google search engine

Popular categories