Αμανατίδης: Με το βλέμμα στα ταλέντα της Β. Ελλάδας ο Ολυμπιακός

551
Ο Γιώργος Αμανατίδης με τον Γιώργο Παναγιωτίδη (acadimies.gr)

Ο Γιώργος Αμανατίδης παραχώρησε συνέντευξη στο acadimies.gr και στον Γιώργο Παναγιωτίδη και στάθηκε στο «φλέγον» θέμα της παρέμβασης των γονέων στα παιδιά των ακαδημιών ποδοσφαίρου.

Ο σκάουτερ της Ακαδημίας της «ερυθρόλευκης» ΠΑΕ, αναφέρθηκε αρχικά στο 6ο Πασχαλινό τουρνουά «Acadimies Golden Cup» που διεξήχθη στη Θεσσαλονίκη.
Ο παλαίμαχος αμυντικός των Πειραιωτών ακόμη σχολίασε την κατάσταση στο παιδικό ποδόσφαιρο, ενώ μίλησε και για τον στόχο του Ολυμπιακό να ανακαλύψει ταλέντα στη Βόρεια Ελλάδα.

Αναλυτικά όσα δήλωσε στο acadimies.gr ο Γιώργος Αμανατίδης:

Αρχικά αναφέρθηκε στο 6ο Πασχαλινό τουρνουά «Acadimies Golden Cup» που διοργάνωσε ο ΟΑΣΠΕ από τις 19 ως τις 22 Απριλίου, λέγοντας πως:

«Είναι η πρώτη φορά που γίνεται μια τέτοια διοργάνωση, μια τέτοια εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη, με τόσα τμήματα σχολών ποδοσφαίρου του Ολυμπιακού από όλη την Ελλάδα. Είναι κάτι το οποίο θέλουμε να το ενισχύσουμε. Θέλουμε να γίνεται κάθε χρόνο και να το βελτιώνουμε. Σίγουρα υπάρχουν προβληματάκια και δυσκολίες, αλλά με διάλογο και καλή διάθεση μπορούν να βρεθούν λύσεις έτσι ώστε να βάλουμε περισσότερη ποιότητα στο συγκεκριμένο τουρνουά.
Θέλω να πιστεύω ότι σε όλα θα βρεθούν λύσεις και κάθε χρόνο θα γίνεται και καλύτερο και με ακόμη μεγαλύτερη συμμετοχή».

Σε ερώτηση για το αν ο Ολυμπιακός έχει ως απώτερο στόχο μέσω του τουρνουά να ανακαλύψει ταλαντούχους ποδοσφαιριστές σε νεαρή ηλικία στη Θεσσαλονίκη, απάντησε:

«Η αλήθεια είναι ότι η Βόρεια Ελλάδα φημίζεται για το ποδοσφαιρικό της ταλέντο, κάτι βέβαια που υπάρχει και σε όλη την Ελλάδα. Αλλά ξέρουμε επίσης ότι από τη Βόρεια Ελλάδα τροφοδοτούνται με παίκτες υψηλών προδιαγραφών όλες οι μεγάλες επαγγελματικές ομάδες. Είναι κι αυτός ένας λόγος έτσι ώστε να φέρνουμε επίλεκτες ομάδες στο συγκεκριμένο τουρνουά και να αξιολογούμε για πολλοστή φορά τα παιδιά.
Ασφαλώς και δεν περιμένουμε μόνο από ένα τουρνουά να αξιολογήσουμε τους ταλαντούχους ποδοσφαιριστές. Το σκάουτινγκ στον Ολυμπιακό υποστηρίζεται με πολύ μεγάλη ευαισθησία. Δίνουμε άπαντες πολύ μεγάλη βάση σε αυτό, καθώς αφορά σ’ ένα εξαιρετικά σημαντικό κομμάτι της ομάδας μας.
Μέσα από τέτοιες εκδηλώσεις, όπως είναι τα τουρνουά αλλά και μέσω των επιλογών που θα προκύψουν από το «καλοκαιρινό σκάουτινγκ» που θα κάνουμε για 2η συνεχή χρονιά στη Θεσσαλονίκη, μας δίνετε η δυνατότητα να παρακολουθούμε και να αξιολογούμε ορισμένους ποδοσφαιριστές που τους έχουμε τσεκάρει ήδη στις εγκαταστάσεις μας στο Ρέντη.
Επίσης, δεν παραβλέπουμε και τις πληροφορίες που λαμβάνουμε για αξιόλογα παιδιά από ανθρώπους της εμπιστοσύνης μας».

Για τα στοιχεία στα οποία πρέπει να δίνεται βαρύτητα στις νεαρές ηλικίες:

«Σε αυτές τις ηλικίες το σημαντικότερο είναι να μπορέσουμε να φέρουμε πολλά παιδιά στο χώρου του αθλητισμού. Να μάθουν από νωρίς να συνεργάζονται, να σέβονται τον εαυτό τους και τον συναθλητή τους, να αποκτήσουν αρχές και ισχυρή προσωπικότητα. Να μάθουν να παλεύουν και να προσπαθούν για το καλύτερο δυνατό. Να μάθουν να διαχειρίζονται και τη νίκη αλλά και την ήττα. Και σίγουρα μέσα από αυτή τη διαδικασία, πάντα ξεχωρίζει ο ταλαντούχος, εκείνος που οφείλουμε όλοι οι προπονητές να προσέχουμε περισσότερο, έτσι ώστε το παιδί που ξεχωρίζει να δουλευτεί διαφορετικά και ενδεχομένως σε άλλες ταχύτητες, για να ενισχυθεί το ταλέντο του.

Κι αυτό γιατί σ’ ένα μέτριο αγωνιστικά τμήμα υπάρχει ένας πολύ καλός ποδοσφαιριστή, ο οποίος συνεχίζει να δουλεύει στο μέτριο ρυθμό των υπολοίπων, μοιραία θα εξελιχτεί κι αυτός σ’ έναν μέτριο παίκτη. Συνεπώς αυτός που ξεχωρίζει θα πρέπει να κάνει κάτι διαφορετικό, να υποστηρίξει διαφορετικά το ταλέντο του για να το ενισχύσει και να βελτιώσει τα όποια κενά έχει για να πάει παρακάτω».

Σχετικά με το αν αποτελούν πρότυπο για τους μικρούς των σχολών του Ολυμπιακού τα παραδείγματα των παικτών που αναδείχτηκαν από την Ακαδημία και φέτος αγωνίστηκαν στην πρώτη ομάδα, όπως οι Μανθάτης και Ρέτσος, είπε:

«Αποτελούν πρότυπο για όλα τα παιδιά, όχι μόνο για αυτά του Ολυμπιακού. Αποτελούν καλό παράδειγμα το να παίζουν παιδιά αυτής της ηλικίας σε υψηλό επίπεδο. Είναι κάτι που αρέσει πολύ στις τάξεις των ομάδων και θέλω να πιστεύω ότι θα έχει και συνέχεια».

Σχολιάζοντας την κατάσταση στο παιδικό ποδόσφαιρο, ανέφερε:

«Είμαστε σε καλό επίπεδο. Βλέπω πολλές ομάδες που υποστηρίζουν καλά τον τομέα της υποδομής. Γίνεται πολύ καλή δουλειά σε υψηλό επίπεδο και δίνουν την ευκαιρία σε αρκετούς αθλητές να πάρουν τη βάση και την εκπαίδευση για να μείνουν στο χώρο του ποδοσφαίρου. Βέβαια, εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Θα πρέπει να φροντίζουμε όλοι να γινόμαστε καλύτεροι σε καθημερινή βάση γιατί ασχολούμαστε με παιδιά τα οποία εκτός από προβληματισμούς και αγωνία, έχουν ταλέντο και στόχους να παίξουν επαγγελματικά ποδόσφαιρο. Εμείς πρέπει να τους δώσουμε την ευκαιρία. Δεν είναι σίγουρο ότι θα παίξουν όλοι ποδόσφαιρο, αλλά μέσα από αυτή τη διαδικασία θα μπορέσουν να κυνηγήσουν όλοι το όνειρό τους, αν τους δώσουμε τη σωστή εκπαίδευση. Για αυτό οφείλουμε να είμαστε έτοιμοι ώστε να μπορέσουμε να τους προετοιμάσουμε».

Για το ζήτημα της παρέμβασης των γονέων στα παιδιά των ακαδημιών, τόνισε:

«Θα έλεγα ότι οι γονείς είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας για την εξέλιξη ενός παιδιού όπως και για τη διαμόρφωση της προσωπικότητά του. Βέβαια, πολλοί γονείς, επειδή βλέπουν ποδόσφαιρο, πιστεύουν ότι ξέρουν και ποδόσφαιρο. Θεωρούν ότι ξέρουν να κατευθύνουν, ότι έχουν προπονητικές γνώσεις και άλλα τέτοια συναφή.

Σε αυτό το κομμάτι θα πρέπει να υπάρχει παρέμβαση από την Ακαδημία, τον σύλλογο και τον προπονητή και πολλές φορές ακόμη κι από τα ίδια τα παιδιά! Οι γονείς στο σχολείο δεν κάνουν παρέμβαση στον δάσκαλο των παιδιών τους. Εδώ υπάρχει δάσκαλος ποδοσφαίρου, με δίπλωμα προπονητή ο οποίος οφείλει να ξέρει εκτός από τους κανόνες του αθλήματος και να υποστηρίζει το συγκεκριμένο κομμάτι της πειθαρχίας και ώστε όλοι να υπακούουν στην εκπαίδευση αυτή.

Πολλές φορές οι γονείς περνούν τις κόκκινες γραμμές και οι παρεμβάσεις τους φέρνουν σε δύσκολη θέση και τα παιδιά. Μου χει τύχει πολλές φορές σε γήπεδο να ακούω τον προπονητή να φωνάζει στο παιδί να δώσει πάσα και την ίδια στιγμή τον πατέρα του να του λέει κάνε σουτ. Το παιδί σταματάει, μπλοκάρει και δεν ξέρει τι να κάνει. Να ακούσει τον προπονητή του ή τον μπαμπά του που είναι το πρότυπό του. Με τέτοιες παρεμβάσεις θεωρώ ότι μόνο καλό δεν μπορούμε να κάνουμε σε ένα παιδί. Δεν το αφήνουμε να λειτουργήσει ως ελεύθερη προσωπικότητα και δεν αφήνουμε κι έναν επαγγελματία, τον προπονητή, να κάνει τη δουλειά του. Πρέπει να καταλάβουν κάποτε οι γονείς ποιος είναι ο ρόλος τους και μέχρι που μπορούν να φτάσουν οι παρεμβάσεις τους».

Ο Γιώργος Αμανατίδης παραχώρησε συνέντευξη στον Γιώργο Παναγιωτίδη και το acadimies.gr