Το παιδικό παιχνίδι μένει “ζωντανό” στις αυλές των σχολείων!

106

Τα παιχνίδια αποτελούν μέσο ψυχοσωματικής ανάπτυξης για τα παιδιά. Μαθαίνουν να κοινωνικοποιούνται, να αγωνίζονται, να συναγωνίζονται, να πειθαρχούν στους κανόνες του παιχνιδιού, να υιοθετούν κοινωνικούς ρόλους,να ασκούν το πνεύμα τους, να συνεργάζονται και να διατηρούν τη φυσική τους κατάσταση.

Τα σημερινά παιδιά στις πόλεις βρίσκονται αιχμάλωτα στις… «ηλεκτρονικές αλάνες», πιστεύοντας ότι ο υπολογιστής, τους προσφέρει γνώση και ψυχαγωγία. Το φορτωμένο πρόγραμμά τους από τα σχολικά μαθήματα και από άλλες επιμορφωτικές δραστηριότητες (φροντιστήρια, μουσική, ξένες γλώσσες κ.ά.) τα έχουν κάνει να στερούνται και να απολαμβάνουν λιγότερο παιχνίδι.

Σε μια προσπάθεια να δοθεί η δυνατότητα στα παιδιά της πόλης να χαρούν το παιχνίδι και να καρπωθούν τα οφέλη της άθλησης, η Δημοτική Αρχή έθεσε σε λειτουργία ένα πιλοτικό πρόγραμμα αθλοπαιδιών, στις αυλές σχολείων, κατά τις απογευματινές ώρες (10ο Γυμνάσιο-Λύκειο, 6ο Γυμνάσιο-Λύκειο, 3ο Δημοτικό, 7ο ΕΠΑΛ, 12ο Γυμνάσιο και 2ο Λύκειο).

Τα παιδιά της γειτονιάς, οι μαθητές των σχολείων, έχουν πλέον τη δυνατότητα, υπό την επίβλεψη καθηγητών Φυσικής Αγωγής, να ψυχαγωγούνται, να αθλούνται και να περνούν δημιουργικά τον χρόνο τους. Ήδη, σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς, περί τα 400 παιδιά έχουν λάβει μέρος στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, αριθμός που συνεχώς μεγαλώνει.

«Είναι ένα πιλοτικό πρόγραμμα, το οποίο ξεκίνησε ο Δήμος Λαρισαίων πριν από 25 περίπου ημέρες και θα διαρκέσει μέχρι τέλος Νοεμβρίου. Το πρόγραμμα αυτό εφαρμόζεται στους προαύλιους χώρους ορισμένων σχολείων, όπου θέλουμε να δώσουμε έμφαση, να συγκεντρωθούν τόσο οι μαθητές όσο και τα παιδιά των συνοικιών. Τα παιδιά συγκεντρώνονται για ελεύθερο παιχνίδι, υπό την καθοδήγηση ενός γυμναστή. Δεν θέλουμε να δώσουμε έμφαση σ’ αυτά που γίνονται στους συλλόγους, δηλαδή στις οργανωμένες προπονήσεις. Ξεκινάμε από τα παραδοσιακά παιχνίδια όπως είναι τα μηλαρόνια, το ρολόι κ.ά., δηλαδή οι γυμναστές βοηθούν τα παιδιά να θυμηθούν παλιά ξεχασμένα παιχνίδια, ενώ παράλληλα μπορούν να δραστηριοποιηθούν και σε άλλα αθλήματα όπως το μπάσκετ, το βόλεϊ, οι ρακέτες κ.ά.», επισήμανε ο δημοτικός σύμβουλος, εντεταλμένος σε θέματα αθλητισμού κ. Γιώργος Κωσταρόπουλος και πρόσθεσε:

«Επιλέξαμε έξι προαύλιους χώρους σχολείων που να καλύπτουν όλο το γεωγραφικό μήκος και πλάτος της πόλης. Είναι ιδιαίτερα σημαντική αυτή η πρωτοβουλία, γιατί η εμπειρία μάς έδειξε ότι συγκεντρώνονται πάρα πολλά παιδιά, παρ’ όλο που είναι καλοκαίρι και επικρατεί ζέστη. Οι γυμναστές βρίσκονται στο σχολείο από τις 17.30 μέχρι τις 21.00.

Χαρακτηριστικό είναι ότι στο 10ο Γυμνάσιο-Λύκειο όπου βρίσκεται και το 27ο Δημοτικό, έχουν περάσει στην πρώτη καταγραφή πάνω από 100 παιδιά. Αυτό είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό. Θα δούμε πώς θα ολοκληρωθεί το πρόγραμμα -γιατί στη συνέχεια θα συνδυαστεί και με την κατασκήνωση στην πόλη τους τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο- και θα κοιτάξουμε στην πορεία να καταρτίσουμε πρόγραμμα ούτως ώστε να γίνονται οι αθλοπαιδιές πιο οργανωμένα. Τα μέχρι τώρα μηνύματα είναι ενθαρρυντικά και μας δείχνουν ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα πρέπει να συνεχιστεί» είπε ο κ. Κωσταρόπουλος.

ΛΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΕΙΨΗ ΧΩΡΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

«Ήταν μία πρωτοβουλία που τη συζητούσαμε πάρα πολύ καιρό. Πέρα από την οργανωμένη μορφή αθλητισμού (γυμναστήρια-σύλλογοι κ.λπ.) υπάρχουν πάρα πολλές γειτονιές, οι οποίες στερούνται ανοικτών χώρων πρασίνου, δηλαδή πλατείες» υπογράμμισε ο κ. Κωσταρόπουλος και συνέχισε: «Για παράδειγμα, στον Ιπποκράτη δεν υπάρχει πλατεία για να παίζουν τα παιδιά. Διαπιστώσαμε στην πορεία, από παρατηρήσεις πολιτών, ότι υπάρχουν αυλές σχολείων στις οποίες τα παιδιά συγκεντρώνονται, όπως γίνεται εδώ στον Ιπποκράτη. Αυτό θέλαμε να το επεκτείνουμε και σε άλλες συνοικίες της πόλης (στο κέντρο, προς τη μεριά της οδού Βόλου κ.ά.), γιατί μαζεύεται ένας πολύ μεγάλος αριθμός παιδιών. Νομίζω ότι μας δικαίωσε αυτή η προσπάθεια, γι’ αυτό θέλουμε στη συνέχεια σε συνεργασία με τις Α/θμια και Β/θμια Διευθύνσεις να καθιερώσουμε το συγκεκριμένο πρόγραμμα».

Σε ό,τι αφορά στους γυμναστές που απασχολούνται στο συγκεκριμένο πρόγραμμα ο κ. Κωσταρόπουλος τόνισε: «Οι γυμναστές που μετέχουν, είναι από το πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας του ΟΑΕΔ. Πρόκειται για δέκα γυμναστές τους οποίους θέλουμε να αξιοποιήσουμε στη συνέχεια και στο πρόγραμμα κατασκήνωση στην πόλη».

«ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΘΕΛΟΥΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ»

Χαρακτηριστικό είναι το σχόλιο της καθηγήτριας Φυσικής Αγωγής, Μαρίας Σούρλα, η οποία τόνισε τη δίψα των παιδιών για ελεύθερο παιχνίδι, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στη μόδα των ημερών, το survivor, που έχει επηρεάσει ακόμα και τις μικρές ηλικίες.

«Υπάρχει μεγάλη συμμετοχή παιδιών. Τα παιδιά έρχονται εδώ γιατί δεν θέλουν προγραμματισμό. Θέλουν ελεύθερο παιχνίδι. Ίσως γιατί έχουν βαρεθεί όλα τα εξωσχολικά που κάνουν. Τους αρέσει το μπάσκετ, το βόλεϊ, παιχνίδια αθλητικών δραστηριοτήτων, σκυταλοδρομίες, το survivor μας έχει επηρεάσει πάρα πολύ και προσπαθούμε να κάνουμε σκυταλοδρομία, σχοινάκι και μπάσκετ συνδυασμένο βέβαια πάντα με παιχνίδι» υπογράμμισε η κ. Σούρλα.