Ο αθλητισμός δεν αποτελεί εμπόδιο στη μόρφωση ενός παιδιού

266

Γράφει ο Στέφανος Μαντζαρίδης

Θα καταφέρει άραγε το παιδί μου να ανταπεξέλθει στις σχολικές του υποχρεώσεις με τις προπονήσεις του να του τρώνε τόσο πολύτιμο χρόνο ή θα τα φορτώσει στον κόκκορα; Πρέπει να τον αναγκάσω να διαλέξει ένα από τα δυο ή μπορεί να τα καταφέρει εξίσου καλά παντού; Θα αντέξει τελικά να κουβαλάει δυο καρπούζια κάτω από τη μασχάλη του το παιδί μου ή θα του πέσουν και τα δυο; Κι αν τελικά πάθει καμιά υπερκόπωση και αρχίσει να δείχνει άρνηση τόσο για τη μόρφωση του όσο και για τον αθλητισμό, αποτυγχάνοντας τελικά παντού;

Ερωτήματα και διλήμματα που βασανίζουν σχεδόν κάθε γονέα που βλέπει το παιδί του να προσπαθεί να συνδυάσει το σχολείο με το αγαπημένο του άθλημα.

Το βέβαιο όμως της υπόθεσης είναι πως υπάρχουν άπειρα παραδείγματα παιδιών που μεγαλούργησαν στον αθλητισμό ενώ παράλληλα κατάφεραν να ακολουθήσουν τις σπουδές που επέλεξαν, εξασφαλίζοντας όλες τις προϋποθέσεις για ένα μέλλον όπως το ονειρεύονται.

Τι ακριβώς ισχύει για τους νέους αθλητές που κατακτούν διακρίσεις

Ο αθλητισμός όμως πέρα από τα μυριάδες καλά που χαρίζει σε ένα παιδί, μπορεί να αποτελέσει και ένα επιπρόσθετο όπλο στα χέρια εκείνων που έχουν σαν όνειρο να σπουδάσουν σε κάποια Ανώτερη ή Ανώτατη σχολή. Η Πολιτεία εδώ και χρόνια έχει θεσπίσει την επιβράβευση όλων εκείνων των παιδιών που καταφέρνουν να διακριθούν στο άθλημα που διάλεξαν, πριμοδοτώντας τα με μόρια που μπορεί να αποβούν πολύτιμα στην προσπάθεια τους να διαβούν την πύλη μιας Ανώτερης ή Ανώτατης Σχολής.

Πέρα από τις περιπτώσεις των παιδιών εκείνων που διακρίνονται σε παγκόσμιο επίπεδο κατακτώντας νίκες σε διεθνείς αγώνες, ακόμα και η κατάκτηση ενός Πανελληνίου Σχολικού Πρωταθλήματος στο ποδόσφαιρο μπορεί να ανοίξει διάπλατα τις πύλες των Α.Ε.Ι. της χώρας μας.
Για 1η έως 3η νίκη σε Πανελληνίους Μαθητικούς-Σχολικούς αγώνες παρέχεται 20% προσαύξηση για εισαγωγή στα Τ.Ε.Φ.Α.Α. και για εισαγωγή σε άλλη σχολή ή τμήμα Α.Ε.Ι., παρέχεται προσαύξηση 10% για την 1η νίκη, 8% για τη 2η νίκη και 7% για την 3η νίκη.

Απόφοιτοι του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Τρικάλων

Οι εν λόγω αθλητές εισάγονται στα Τ.Ε.Φ.Α.Α. σε ποσοστό 20% επιπλέον του εκάστοτε αριθμού των εισακτέων στα Τ.Ε.Φ.Α.Α. και σε ποσοστό 3% επιπλέον του εκάστοτε αριθμού των εισακτέων σε οποιαδήποτε άλλη σχολή ή τμήμα ΑΕΙ.

Απαραίτητη προϋπόθεση για να διεκδικήσει το ποσοστό των θέσεων που προσφέρεται στους διακριθέντες αθλητές είναι να συγκεντρώνουν αριθμό μορίων τουλάχιστον ίσο με το 90% του αριθμού των μορίων του τελευταίου εισαχθέντος στη συγκεκριμένη σχολή στο ίδιο ακαδημαϊκό έτος, κατά τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 2525/1997 (A΄188), όπως ισχύει, ύστερα από προσαύξηση του συνόλου των μορίων.

Προσοχή στις απουσίες

Μεγάλη προσοχή βέβαια χρειάζεται στον τομέα των απουσιών, καθώς στους αγώνες μετέχουν μαθητές και μαθήτριες που φοιτούν σε Δημόσιο ή Ιδιωτικό Ενιαίο Λύκειο, Τεχνικό Επαγγελματικό Εκπαιδευτήριο (Τ.Ε.Ε.) ή σε κάθε εκπαιδευτικό ίδρυμα αρμοδιότητας του Υπ.Ε.Π.Θ. του οποίου ο τίτλος απόλυσης είναι ισότιμος με τον τίτλο του Ενιαίου Λυκείου, οι οποίοι πρέπει να φοιτούν κανονικά και κατά την ημέρα της συμμετοχής τους δεν θα πρέπει να έχουν υπερβεί:
• Οι μαθητές Ενιαίου Λυκείου τις εκατόν δέκα τέσσερις (114) απουσίες.
• Οι μαθητές Τ.Ε.Ε. (ημερήσιου ή εσπερινού) τις εκατόν εξήντα τέσσερις (164) απουσίες.
• Οι μαθητές Εσπερινού Ενιαίου Λυκείου τις εκατόν τριάντα (130) απουσίες.
• Οι μαθητές άλλων τύπων Λυκείων, όπως εκκλησιαστικών, μουσικών κ.λ.π. τις εκατόν δέκα τέσσερις (114) απουσίες, στα μαθήματα Γενικής Παιδείας.
• Οι μαθητές που φοιτούν σε Ειδικά Τμήματα Αθλητικής Διευκόλυνσης (Ε.Τ.Α.Δ.) Λυκείου, τις εκατόν δέκα τέσσερις (114) απουσίες.

Στους αγώνες που μπορεί να οδηγήσουν στις ευεργετικές αυτές ρυθμίσεις μπορούν να μετέχουν μαθητές και μαθήτριες Λυκείου που έχουν γεννηθεί κατά το δέκατο όγδοο έτος πριν από το έτος τέλεσης των αγώνων ή τα τρία επόμενα.

Πολλή δουλειά λοιπόν, αυτοπειθαρχία, θέληση, οργάνωση και σωστός προγραμματισμός σε συνδυασμό με την αμέριστη συμπαράσταση από γονείς και προπονητές μπορούν να βοηθήσουν το παιδί να συνδυάσει με απόλυτη επιτυχία τον ρόλο του ως μαθητής με εκείνον του αθλητή. Άλλωστε όταν ο άνθρωπος θέτει στόχους στη ζωή του και παλεύει για να τους πραγματοποιήσει είναι βέβαιο πως έχει όλες τις πιθανότητες με το μέρος του για να πετύχει στη ζωή…