Τι προτείνουν οι ειδικοί να καταναλώνουμε πριν και μετά από μία προπόνηση

Τι προτείνουν οι ειδικοί να καταναλώνουμε πριν και μετά από μία προπόνηση

Σύμφωνα με τον καθηγητή Πανεπιστημίου του Τέξας, Ντάγκλας Πάντον- Τζόουνς, λόγω της έλλειψης ενέργειας μπορεί να μην είναι εφικτή η γυμναστική σε έντονους ρυθμούς.

Ένα ελαφρύ γεύμα, ένα φρούτο ή ένα σνακ είναι απαραίτητο για την καύση του λίπους, αλλά και για περισσότερη αντοχή στην προπόνηση.

Επίσης, μελέτη έχει αποδείξει ότι η κατανάλωση ενός μικρού γεύματος πριν τη γυμναστική μειώνει την όρεξη για φαγητό. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα που είχαν φάει πριν τη γυμναστική, έτρωγαν λιγότερο στο υπόλοιπο της ημέρας, σε σχέση με αυτούς που δεν είχαν καταναλώσει τροφή.

Όσοι δεν είναι επαγγελματίες αθλητές και δε γυμνάζονται καθημερινά, είναι καλό να λαμβάνουν ένα ελαφρύ γεύμα, προκειμένου το σώμα να μπορεί να αποδώσει καλύτερα και με περισσότερη ενέργεια. Η ποιότητα του γεύματος έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς είναι απαραίτητες οι πρωτεΐνες, όσο και οι υδατάνθρακες.

Σύμφωνα με τη Σιβάνι Σάνι, διευθύντρια του προγράμματος διατροφής στο Ινστιτούτο Έρευνας της Γήρανσης του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, μια καλή επιλογή πριν τη γυμναστική είναι μισή μπανάνα με μια κουταλιά φυστικοβούτυρο ή ένα βραστό αυγό.

Για τα άτομα άνω των 55 ετών και συγκεκριμένα για όσους γυμνάζονται νωρίς το πρωί, ένα ελαφρύ γεύμα πριν τη γυμναστική είναι απαραίτητο.

Η καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο του Κονέκτικατ, Νάνσι Ροντρίγκεζ εξηγεί, ότι κατά τη διάρκεια της νύχτας γίνονται βιολογικές διεργασίες που συμβάλλουν στη διατήρηση των σωστών επιπέδων του σακχάρου. Με την έλλειψη φαγητού ο οργανισμός αναγκάζεται να συνεχίσει αυτή τη διαδικασία. Πιθανό αποτέλεσμα είναι η απώλεια μυϊκής μάζας, ένα πρόβλημα που απασχολεί συχνά ανθρώπους της μέσης ηλικίας.

Σχετικά με την απώλεια βάρους, τα δεδομένα των ερευνών που έχουν γίνει δεν είναι σαφή. Κάποιες μελέτες υποστηρίζουν ότι η γυμναστική με άδειο στομάχι προκαλεί μεγαλύτερη καύση λίπους, σε αντίθεση με άλλες που αποδεικνύουν ότι το γεύμα πριν τη γυμναστική δε βοηθάει στη μεγαλύτερη καύση λίπους.
Μετά το τέλος της γυμναστικής είναι απαραίτητο να πίνουμε νερό και για τις προπονήσεις μεγάλης έντασης ή και διάρκειας, ένα αθλητικό ποτό με ηλεκτρολύτες είναι καλή επιλογή. Μετά τη γυμναστική ο μεταβολισμός παραμένει ανεβασμένος.

Έτσι, για μεγαλύτερη καύση λίπους, καλό είναι να τρώμε μετά από μιάμιση ώρα.